HTML

Életem utolsó két hete

"Andris Vagyok. 34 múltam. Öt éve volt egy balesetem, amitől nyaktól lefelé megbénultam. Azóta teljesen magatehetetlenül fekszem, ráadásul szépen-gyorsan jöttek a szövődmények, műtétek, gyógyszerhegyek, stb. Olvasok, tévézem, rádiózom, internetezem. Hangvezérléssel sok mindent irányíthatok. Csak éppen nem élek. De mindennek hamarosan vége, mert egy Bátor Segítőmmel pontot teszünk az i-re." Volt a kétes gerillamarketing kampány ismertetője.

Friss topikok

  • Andris1371: @k.apor: Jaj, dehogynem, Kedves. Kettőnk közül én tisztelem meg Önt azzal, hogy eltűröm szánalmas... (2010.07.31. 23:30) A FŐNÉNI BOSSZÚJA
  • Andris1371: @kicsi bogár: @baloghkitti: Valóban nem volt egy átgondolt kampány. A mea culpát már többször elm... (2010.07.06. 18:15) Kegyes átverés
  • Nolik: @igorka: csak ne itt nézd, hanem a blogspot.com-on most talán tiszta:-) @RobDN: :-) kössz már meg... (2009.07.30. 20:00) Még két nap; titkok és hazugságok
  • igorka: Mária, nekem ez a legösszeegyeztethetetlenebb az egész hívőséggel. ha nem hiszek a hihetetlenben a... (2009.07.28. 15:36) Még négy nap; Az első csók íze
  • attila.1969.: Akár haldokolsz,akár nem..Bejárta a híred a sajtót..Ha igazat írsz részvétem,ha nem akkor segítek ... (2009.07.28. 14:41) Még három nap; Posztumusz bloggerigazolvány

Linkblog

2009.11.23. 12:27 Andris1371

A FŐNÉNI BOSSZÚJA

 Ritát olyan ápolónőnek képzelem, aki kiválóan teljesít, ha teszem azt életet kell menteni a kórházban. Odatesz apait-anyait, a szaktudását és a szívét is, hogy megmeneküljön a beteg.  Ám, ha Egyeske a 6-os számú kórteremből valamivel kihúzza nála a gyufát, sanszos, hogy egy, az orvosi kezelés szempontjából teljesen fölösleges, de annál inkább megalázó beöntést is „nyerhet”  Ritától, a főnéni típusú nővértől.

Akik a kezdetektől olvasták a kegyeshalal.blogspot.com-ot, tudják, hogy egy erkölcsileg és a jóízlés szempontjából kétes értékű gerilla marketing kampányként indítottam a blogot. A blog kitalált írója, pontosabban lediktálója egy baleset következtében nyaktól béna fiatalember, akit egy magát megnevezni nem szándékozó segítője két héten belül átsegít a túlvilágra.

Naponta egy-egy rövid történetet írtam, a betegségről és a balesetről nem beszéltem és próbáltam fenntartani annak a látszatát, hogy Andrisnak, a halálra készülő srácnak a története vagy igaz, vagy nem, de akár igaz is lehetne. Hozzá hasonló sorsú emberek viszont kétségkívül léteznek.

Rita nővér a kezdetektől a blog kommentelői közé csapódott és magához ragadta a kételkedők alfanőstényének a szerepét. A kampányom szempontjából kívánni se tudtam volna jobbat.

Egyrészt nekem is az volt a célom, hogy miután fény derül a „kegyes” átverésre, minél kevesebb, lehetőleg nulla legyen azoknak a száma, akik kétkedés nélkül elhitték Andris történetét és ne csalódásként fogják fel az átverést, hanem valamilyen szellemi kalandként. Eltöprenghettek egy emberi sorson anélkül, hogy konkrétan a fikcióm bárkit megbántott volna, hiszen a posztjaim sem beteg-, sem egészséges embereket nem sértettek.

Másrészt a feszültség fenntartásához is remekül szolgált a szkeptikus Rita szókimondó háborgása. Mint az egyik kommentelő találóan megjegyezte, Rita Andris szarkasztikus, másik énje.

És valóban, akár az is lehetett volna. Két netfüggő ember szánalmas kísérlete. Andris (illetve mint ahogy az egyik kommentelő frappánsan írta, hogy mivel minden bizonnyal kamu a karakter: „Andris”) az alkotó és Rita, a romboló.

És Andris bőrébe bújva majdnem elértem a célom, nevezetesen egy paraszthajszálnyira álltam attól, hogy médiahekkem hozományaként milliós nézettségű tévéműsorban népszerűsíthetem a könyvem. Csakhogy a kéthetes kampányom alatt majdnem sikerült tényleg meghibbannom (már ha nem voltam már azt megelőzően „gyárilag” is elég őrült:-)). Mert szándékaim ellenére sokan megkérdőjelezhetetlenül elhitték Andris sztoriját. Mint egyik kommentelő írta, egy ismerőse nem, hogy elhitte a halálra készülő béna fiú történetét, hanem szerelmes is lett belé.

Túlnőtt rajtam a kampány. Több mint fél éves hiábavaló vergődésemet a közpénzmentes, önköltségen kiadott regényem népszerűsítése érdekében kezdett gerilla marketingem már majdnem beért, de ilyen áron az ismertséget már igazándiból nem is akartam. A 14-dik nap helyett már a 12-dik napon részben lebuktattam magam. Felfedtem, hogy Andris története kitalált, aki miatta izgult megnyugodhat, senki nem fog meghalni, két nap múlva minden kiderül. Mint egy korábbi, „A posztumusz bloggerigazolvány” című posztban is megírtam, viszont szerettem volna, hogy a kétes kapmányomnak legyen valami pozitív hozadéka, a blog menjen tovább komoly, átverés mentes, a kegyes halál témájával méltó módon foglalkozó tematikus blogként és ennek érdekében a jelszókat is felajánlottam több kommentelőnek, többek között Ritának is.

Az utolsó, minden lapot kiterítő posztom teljes kudarcnak bizonyult. „Mentségemre” szóljon, hogy addig lelkileg igencsak megviselt a kampány és felhagytam a kommentelők manipulálásával, vagyis nem írtam álnéven mellettem szóló kommenteket. Korábban mindezt megtettem, ahol a kamu kommentjeim a „pozitív kétkedők” táborát erősítették. Vagyis azt sugalltam, hogy Andris sztorija valószínűleg kamu, viszont a probléma felvetése hasznos.

A blogot kezdettől szerettem volna átmigrálni a blolgspot.com-ról a magyar blogoszféra látogatottságban és média visszhangjában leginkább fajsúlyos felületére, az Index tulajdonú blog.hu-ra. Hiszen az országos áttörést leginkább ez hozta volna meg. Így érte volna el a médiahekkem a tervezett célját. Ezért írtam néhány provokatív e-mailt olyanoknak, akik az Index kezdőlapjára is ki tudták volna rakni a blogomat. A levelek tartalmából a címzetteknek minden bizonnyal kiderült, hogy médiahekkről van szó. 

És miután a jelszókat átadtam, már arra sem volt lelki erőm, hogy a postaládámat kiürítsem, nos ezekre a levelekre csapott le Rita. Ha úgy tetszik, ismét ellensúlyozta erkölcsileg igencsak elítélhető kampányomat. Ő, aki a kezdetektől nem hitt Andris sztorijában összeollózott a magánleveleimből rám nézve felettébb kompromittálónak szánt néhány mondatot. Majd álszent módon, a legszánalmasabb véglényekre jellemzően, a gyerekeivel takarózott. „Tovább nem is olvastam, mert nekem gyerekeim vannak.”

Kedves Rita. Köszönöm, hogy levetted vállamról a teher oroszlánrészét. Én magam is elítélem, amit tettem, viszont a te ordas hazugságoddal körített levéltitoksértésed űbereli az én tetteimet. Azt ugyan elhiszem, hogy nem olvastad végig a leveleimet, az viszont kizárt, hogy pusztán az általad idézett részeket olvastad. Megpróbáltál bemocskolni, de valójában magadat mocskoltad. Döglött oroszlánba csípő dögkeselyűként viselkedtél. Én mégis megbocsájtok neked. Nem jelentettelek fel és eztán sem teszem. Büntető bíróság elé nem citállak. Félreértés ne essék, nyilván nem ítéltek volna letöltendő börtönbüntetésre, valószínűleg megfizetendő pénzbírság nélkül is megúsztad volna, de a vádlottak padjáról kellene taláros bíró előtt magyaráznod a bizonyítványod. Megnyugtatlak, ettől megkíméllek. Bízom benne, hogy ha egyáltalán elolvasod ezt a levelet, rádöbbensz cselekedeted hitványságára és ha hosszú évek múlva unatkozó nyugdíjas néniként felnőtt gyerekeid levelei, vagy e-mailjei kerülnének a szemed elé, még véletlenül se jut eszedbe azokba beleolvasni, véres rongyként lobogtatni meg pláne nem.

Talán ezzel a példával még inkább megérted: Úgy képzelj el engem, mint egy számodra a kezdetektől ellenszenves fekvőbeteget, aki az osztályotokra kerül. Miután elhagyom a kórházat, odaadom a nővéreknek a mobiltelefonomat. Legfeljebb párezer forintos régi mobil, aminek a prepaid kártyáján még van valamennyi egység. Nem nagy érték, de több mint a semmi. Hasznos lehet, főleg ha rendeltetésszerűen használják. Neked viszont az első dolgod az, hogy a mobilból nem törölt magán SMS-eket olvasd és azokból egy az íróját, és a készüléket ajándékozó tulajdonost kompromittáló válogatást ország világ elé tárj. Hát Ritám, elismerem, hogy  kettőnk gusztustalansági versenyét te nyerted meg. „Gratulálok” :-).

Mindez az én vétkemet persze nem kisebbíti. És fair módon igyekszem fellistázni a melletted szóló enyhítő körülményeket:

 Te a hivatásod révén nap mint nap látsz, mi több, ellátsz nagyon súlyos betegeket, így megértem érzékenységed, hogy bármennyire is igyekeztem, hogy egyetlen konkrét beteg embert se bántsak meg, az egész témának a szokásostól eltérő felvetését tabusértésnek érzed. Másrészt, mint írtad, a te egyik gyereked nem egészséges és szülőként tudom, hogy ettől keményebb sorscsapást nehéz elképzelni. Őszintén kívánom, hogy a gyerekeidnek és neked is a létező legjobban alakuljon a sorsod és bízom benne, hogy hozzám hasonlóan, te is levonod a tanulságot a közös sztorinkból.

A médiahekkel a kegyeshalál kampány óta felhagytam. Időközben született recenzió a könyvről, íme az egyik elérhetőség: http://baratno.com/view.php?arclid=2009111602 , de annak szerzője egész más vonalon jutott el hozzám.

23 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kegyeshalal.blog.hu/api/trackback/id/tr781545903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilia 2009.11.24. 16:57:50

Hát, Andris (ugye, nem kell magyaráznom, hogy nem "kedves"?),

jó vastag bőrt hordasz az arcodon! Azt képzeltem, a simlisséged szégyenével elbujdokolsz, de legalábbis ebben a körben soha többé nem tűnsz fel. (Mintha valami ilyesmit ígértél is volna.) Nem hittem, hogy lesz képed visszatérni azok közé, akiket megpróbáltál csúnyán félrevezetni, játszadoztál a legőszintébb érzéseikkel - marketingcélokkal.

De visszatértél, és még üdvözülni is akarsz. Azon az áron, hogy besározod azt az egyetlen embert, Ritát, akit egy percig sem tudtál félrevezetni a meséddel. Hogy Rita a hivatása során vagy "csak" úgy az életben szerzett tapasztalatainak köszönhetően látott át rajtad, azt nem tudom. De a kezdetektől elítélt azért, amit Te finoman "erkölcsileg és a jó ízlés szempontjából kétes értékűnek" minősítesz. Ez aztán az eufémizmus! Amit műveltél, az nem "kétes értékű" volt, hanem disznóság; utólag még azt is bevallod, hogy a kommentelők egy része is Te magad voltál, szóval többszörösen átverted a blog látogatóit. És most Te mocskolod Ritát? Te tartasz erkölcsi prédikációt neki? Vádolod "ordas hazugsággal"? S még hiszed is, hogy - szánom-bánom alapon - erkölcsileg fölébe magasodtál?

Andris, ideje volna önvizsgálatot tartani!

Amikor kiderült, hogy hülyét csináltál belőlünk, nem haragudtam igazán; megkönnyebbültem, hogy senki nem hal meg, és bár nem tetszett a módszered, amivel könyvedet próbáltad népszerűsíteni, túlléptem az ügyön: Andris volt - Andris nincs. De Andris feltámadt, erőre kapott, és gyalázkodik... Ha volna kedvem derülni, azt mondanám: ez az év vicce!

Egy valami szól melletted, Andris, de erről Te egyáltalán nem tehetsz: a szerencsétlen blogod-sztorid révén megismertem Ritát. Egy nagyszerű, erkölcsileg feddhetetlen embert. Kikérem magamnak, hogy bemocskold!

Lia

Eszkimoo 2009.11.24. 19:00:30

Szia Andris, te "drága"!

Hát megmondom őszintén, meglepett amikor tudomást szereztem arról, hogy újfent a régi módszereddel akarod a - már Hála Istennek megjelent - könyvedet reklámozni. Azt hittem, tanultál az előzményekből, de úgy látszik a küszöb egyeseknek nem tanítómestere.

Amikor elkezdtem olvasni korántsem tömör bejegyzésed, az elején még viháncoltam az állításaidon, miszerint: menekülnie kell a betegnek aki kihúzza nálam a gyufát. Ebből azt látom szegénykém, hogy szerencsére nem kellett tapasztalnod túlságosan a kórházi ellátásokat, vagy ha mégis, hát nagyon rossz kezekbe kerültél. Az első és legfontosabb ebben a szakmában a mi közegünkben, az az, hogy nálunk "Egyeske", meg "Ketteske", netán "Hatoska " a páciensek megszólítási módja nem létezik. Mi mindenkit néven szólítunk: Pista bácsi, Juci néni.. vagy Andris. Mert emberekkel foglalkozunk, nem holmi szalagmunkán áteső robotokkal!!! Érthető vagyok?

A második dolog - s ezen joggal háborodtam fel, szerencsére nem volt időm akkor nyomban indulatomban megírni a neked szánt választ - hazudozok. Miazhogy?! Ordas hazugságokkal vádolsz? Hát Andris! Miről beszélgetsz ??? Megvádolsz azzal, hogy nem hitelesen közöltem az illegálisan közzétett levelek tartalmát csakazért, hogy felnyissam szemeit azoknak akik hittek egy csalóban??? Én akár most is kész vagyok azoknak a leveleknek teljes terjedelmét nyilvánossdágra hozni, nevekkel e-mailcímekkel akikkel váltottad azt. Mostmár bánom Andris, hogy akkori tervemet eldobtam: Forwardolnom kellett volna a leveleket egy biztonságos ládába - a későbbi meghazudtolásod kedvéért - ha annak a postaládának a jelszavát tenném nyilvánossá most, akkor menthetetlenül eláznál!! A papról, aki a lelkedet akarta megmenteni, nem írsz vagy arról a hölgyről akivel röhögtetek egy egész délelőtt, hogy mennyire várják a híveid a bejegyzésedet - mivel megszokták a délelőtti időpontot - s te szándékosan késtél a poszttal... az nem szemétség volt??!! Éppen ezért hozam nyilvánosságra a szeméthegyet, felelősségem teljes tudatában, azonban személyeket, mailcímeket nem fedtem fel!

kegyeshalal.blogspot.com/2009/07/hipokrita-szerepe-is-veges.html

Itt a link, olvashatja bárki. Egy példa is Andris, a pontatlanságoddal kapcsolatosan: Azt írod, idézem: "Majd álszent módon, a legszánalmasabb véglényekre jellemzően, a gyerekeivel takarózott.

„Tovább nem is olvastam, mert nekem gyerekeim vannak.”"

Nem, Andris, nem ezt írtam. Figyelj:

"Nem olvastam végig mindent, van családom akik többet érnek nekem mint a te beteg elméjű porkavarásod."

Na ugy-e, hogy nem ugyanaz? Nem takaróztam én senkivel aranyom! Hogy raboltad a drága időmet, ez igaz - mint most is - de nem bánom, mert ahogy Lia is írta fennebb, megismertem egy olyan embert az ő személyében, akivel mindketten hálásak vagyunk a Sorsnak, hogy ezen a blogon összehozott. Beszéltünk rólad Andris, igen - örülsz? Nem felejtettünk el! Örülök, hogy te sem engem, örülök, hogy nyomot hagytam benned még ha szarkasztikusat, ellenszenveset, amolyan gonosz főnővérit is.
Nem és nem nekem kell magamba szállnom "drágám"! Ezt magyaráznom fölösleges, Sziszifuszi munka.

Foglalkozz te is a családoddal, barátaiddal, könyveddel, melyhez őszintén gratulálok!

Szedd le esetleg erről az oldalról a hamis állítást magadról, hogy: " Andris Vagyok. 34 múltam. Öt éve volt egy balesetem..." hogy ne nevezzelek hazugnak :P

Lám, lám nem vagy te döglött oroszlán, s így én sem lehetek dögkeselyű. De teszek rá "édesem" minek gondolsz. Feltámadtál, itt vagy élsz, virulsz , de könyörgöm ne ásd ki magad alól a kakit! Ezzel a viselkedéseddel ismételen önmagad igazolod: nem tudsz túllépni valamin...nem akarsz felkeresni egy pszihológust???

Ja és ne, ne válaszolj, ne ragadj tollat énmiattam. Kizárólag értelmes, tartalmas bejegyzésekre koncentrálj Nolik úr.

Köszönöm, hogy belefoglaltál - -mintegy mellékesen :P - a bizonyára nagyszerű könyved recenziója mellé.
És köszönöm, hogy elolvastad, az írásodhoz hasonlóan korántsem hosszú reakciómat. :)

Minden jót a továbbiakban!

U.i. Én sem haragszom és megbocsátok neked "Andris"! :)

Rita

Andris1371 2009.11.24. 19:19:30

@Ilia:
Kedves Lia,

Szíved-jogod bárkit bálványozni és kifejteni a véleményed, viszont hadd hívjam fel a figyelmed egy szerintem fontos ellentmondásra:

"...besározod azt az egyetlen embert, Ritát, akit egy percig sem tudtál félrevezetni a meséddel."

Írod te. Abban egyetértünk, hogy Rita egy percig sem hitte el az Andris sztorit.

Jómagam arra törekedtem ,hogy a "civilizált" kétkedők tábora kerekedjen felül. Akik úgy vannak Andris sztorijával, hogy vagy igaz, vagy nem, viszont még ha nem is igaz, akkor is nyújt valamit az olvasónak. Elgondolkodhat a témáról, mi több ismeretségek , akár barátságok is születhetnek.
Nem elég hozadék?

A 12-dik részben ráadásul felfedtem, hogy Andris sztorija kamu. Addig sem volt kötelező olvasni, aztán meg végképp nem. A 14-dik részben felfedtem a könyvet és az összes addig bevetett stiklit, amivel senkitől egy fillért nem csaltam ki a zsebéből, az érzelmi sérelmekről meg nem tudtam meggyőződni. Egyre inkább úgy gondolom, hogy valós érzelmi sérülést senkinek sem okoztam.

Lehet, hogy nem így van. A kommentelők mindig hangosabbak mint a ténylegesen szenvedők. Aki tud konkrétumot, kérem írjon.

Ha ismernéd az összes e-mailt, amelyekből Rita "csemegézett" akkor bizonyára belátnád, hogy mennyire surmó, álszent dolog volt a kiválogatottakat közzétenni és aztán a gyerekeivel takarózni.

Rita levéltitkot sértett, rombolt, tombolt, alázott és egy csepp megbánást sem tanúsított.

Én beláttam, hogy kétes az akció amibe belekezdtem, de nagyon sok energiát és főleg ideget öltem bele. A saját főztöm, nem is kérek különösebb megértést, elnézést nem egyszer és nem kétszer kértem, Rita részéről viszont csak egy pökhendi, kioktatós felsőbbrendűséget tapasztaltam meg. Látod, most is hallgat.

Egy tárgyilagos kívülálló bizonyára egy tizes "geciségi skálán" engem mondjuk kettes fokozatra helyezne, őt meg a négyesre. Egyikünk sem angyal, de azért egyikünk sem Szaddám.

Nos, kérlek ezen is gondolkodj el kedves Lia, remélem megérted, hogy egy toleráns ember a kedves jelzővel nem fukarkodik:-)

Eszkimoo 2009.11.24. 19:32:06

Andris miből gondolod, hogy azért hallgatok mert surmó vagyok?:))

Honnan a jóégből kellene tudnom, hogy bejegyzést írtál ezen a blogon amit sose olvastam, - a blogspotosat igen - ha mmk nem értesít, ma is hallgatnék s te gyalázkodnál, hogy a lááám most is hallgat! Hehhh, hát ezért reagáltam kedves..

Ennyire népszerűnek nem érezheted magad, hogy a bejegyzésed napján rögtön 140 kommented legyen mint a médiakampányod alatt :))
Reklámozd meg ezt is... há'ha :P

Andris1371 2009.11.24. 19:37:36

@Rita, a nővér:
Nos, elkerülte egymást a két levél.

Hozd bátran nyilvánosságra az összes levelet, a címzettek beazonosíthatóságának az eltüntetésével, mert arra nem terjed ki a meghatalmazásom, bűncselekményhez nem szívesen asszisztálok neked.

Többek között kiderülne, hogy:

A pap levelét leközvetítő hölgy útján udvariasan tudattam, hogy it tmásról van szó.

Ez pusztán egy példa a sok-sok közül.

Most is ferdítenél és a lényeget sajnos nem érted. Nem azért mert nem tudod, elég értelmes vagy, egyszerűen nem akarod. Lepörög rólad a másik fél véleménye, álláspontja, érzései, és egy elfuserált kampány piszkos technikai elemeivel hadonásztál. Akkor, amikor már minden kártya ki volt terítve.

De bízom benne, hogy bizonyos jellemfejlődésre még nyílik némi remény.

Próbálj meg ezentúl építeni és nem rombolni, hidd el, mindenki jobban jár.

A családommal hál istennek ismét egyre többet foglalkozom, a könyvem meg már korábban megjelent, csak reci nem jelent meg róla. Talán ennyi figyelmesség szorulhatott volna beléd, ha már a leveleimmel zsonglőrködtél.

„Tovább nem is olvastam, mert nekem gyerekeim vannak.”"

Nem, Andris, nem ezt írtam. Figyelj:

"Nem olvastam végig mindent, van családom"

Hát ez hatalmas tartalmi különbség:-).

Na, minden jót, ha már egyeseknek példakép vagy, akkor igyekezz úgy is viselkedni.

Andris1371 2009.11.24. 19:40:18

@Rita, a nővér:
Hát, ha a kegyeshalal.blogspot.com számodra csak addig volt érdekes, amíg szórhattad a fatvát ,akkor nincs mit csodálkozni. Szóval te külön értesítés nélkül nem is olvastad, amikor tényleg arról szólt, amit elvileg mindenki akart?
Ajjajaj, vizet prédikálunk és bort iszunk?
Rita, Rita, nem is csalódtam benned:-)

Eszkimoo 2009.11.24. 20:07:39

Nem-é? Legyen már benned akkor annyi tartás, hogy nem foglalkozol velem :9
Köszönöm.

Eszkimoo 2009.11.24. 20:18:06

Honnan a jóégből kellene tudnom, hogy bejegyzést írtál ezen a blogon amit sose olvastam, - a blogspotosat igen - ezt irtam.
Kákán a csomó szindróma... retusálva, ehhez értesz.
A kegyeshalal.blogspot.com az a blog amit ma is követek, ezt: kegyeshalal.blog.hu-t, amiben szapulsz engem, ma találtam meg mmk értesítése alapján.
Na de itt falra hányt borsó... jó éjt és minden jókat!

Andris1371 2009.11.24. 20:29:19

@Rita, a nővér:
Jujuj, egyre szánalmasabbak a "kegyes?" kis füllentéseid Kedves R. és még finoman is fogalmaztam. Rendszeresen olvasod a kegyeshalal.blogspot.com-ot?

Akkor a lenti idézetből elég egyértelmű kellene, hogy legyen, azt a blogot még anno hoztam létre (anno te is foglalkoztál vele, kommentben elég sokat, állandóan azzal példálóztál, hogy most akkor hogyan és miért került a blog.hu-ra is importálva)

"Néhány őskommentelő viselkedése nagyon nem tetszett. Ritáról és áronról és egy harmadik, egyelőre meg nem nevezett szerméylről, ha úgy tetszik ennek a blognak a "testvérblogján" a www.kegyeshalal.blog.hu blogon írok. a hivatkozott hasonló nevű blogot egyelőre nincs időm és ihletésem egyébre működtetni"

Na, jó éjt és nagyon bízom benne, hogy picinykét változik a habitusod. több toleranciát, kevesebb másoknak bekeverést kívánok neked. Ne akarj megbízásnélküli ügyvivőként olyanoknak jót tenni, akik erre nem kérnek és főleg ne úgy, hogy mindetz a látszatot szolgálja, valójában pedig kicsinálni akarsz oylan embert, aki se másnak, neked meg pláne nem ártott semmit.
Jó éjt, pls. holnap alkoss valami hasznosat, de legalább ne rombolj:-)

Eszkimoo 2009.11.24. 21:08:03

Belémkötsz majd' fél év elteltével? Könyörgöm??? Neked nem emészt a gyomrod? Átvertél annyi embert s rám kennéd a magad sarát is?! Pfujjj!

***

Ha semmit nem csinálok Andris, az is hasznosabb mint az amit itt összeerőlködsz nekem.

Andris1371 2009.11.25. 10:03:16

@Rita, a nővér:
Charles Zentait több mint hatvan évvel a bűncselekmény elkövetőse után vonják felelősségre. Persze a levéltitoksértés nem olyan fajsúlyú, mint az emberölés, de majd' fél év cseppet sem hosszú idő, hogy legalább egy picit magadba nézz.
Átverés? Hát ez az a határmezsgye, amit nehéz értelmezni. Majd' fél év távlatából egyre inkább az a benyomásom, hogy mindenkinek több hasznos, illetve hasznosítható információt adtam az átverésemmel, mint károst.
Te viszont felhatalmazás nélkül szajkózod, hogy szegény elesetteket véded. Mocskolódással? Bűncselekménnyel? Hát, mit mondjak, elég érdekes megközelítés. Már megbocsáss, de annyira tűnsz a sérült emberek lelki gondjai ápolásában jártas, és humánus szakértőnek, mint amennyire Eichmann a zsidókérdés szakértője.
Talán még van remény a személyiséged megváltoztatására. Ha valóban nem érzel egy fikarcnyi bűntudatot sem, célszerű lenne szakértőt felkeresned. Szerintem ők valóban diszkrétek, komolyan veszik az orvosi titoktartást.
Gyógyulásodban bízva üdvözöl:
Andris

Dr.Jakucs 2009.11.25. 11:21:44

Kedves Andris!A nevem Dr. Jakucs,nyugdijas sebész főorvos.Ismerem, szemelvényeztem a nyáron irt bejegyzéseit, mondanom sem kellene, hogy egyes személyekhez hasonlóan idő napelőtt rájöttem a turpisságra.Nem kenyerem a hozzászólás, viszont meglepett az ön váratlan kirohanása ennyi idő után. Mivel egy lezártnak tekinett ügyről van szó. Úgy támadja ön ezt a hölgyet aki konokul állja a véleményét mintha az élete forogna ezen. Kedves uram! Tudom,hogy nem kell a Rita védelmére lépnem van elég erőssége hozzá. Hadd mondjak el önnek valamit: Bár nem ismerem azt a hölgyet akit ön ilyen kitartóan dobál de vallom az ő álláspontját: neki ugyan nincs miért önvizsgálatot tartania!Öreg orvosként tudom milyen helyzetben vannak azok az ápolók akik emberek haláltusáját nézik végig kvázi naponta.Hiszem hogy tapasztalata vezéretle őt a felismerésre, hogy az ön később bevallott állitása a betegségéről, céljáról rablómese.Az akkori felháborodottságán ennek a nőnek nem lepődtem meg.Azon sem tulajdonképp hogy ebben a felindultságban kioszotta kissé kegyetlenül a levéltitoktartást.Andris ön szidja és kényszeriti a Ritát bocsánatkérésre fölöslegesen. Ő az ápolók egyike lehet akik sajnos kevesen élnek ezen a Földön, aki a véréből rögvest adna a rászorulónak még akár önnek is Andris. Önnek aki igazán most ostorozza a dolgok leülepedtével, szőrszálhasogatással tüzdelve azt aki leleplezte az ön turpisságát. Miért teszi, mondja?Miért önti az olajat a parázsra?Sajnos úgy látom hogy ön arra dolgozik, hogy öné legyen az utolsó szó.
Andris én igazán remélem, van olyan okos hölgy a Rita hogy nem fog önnel értelmetlen párbajhoz folyamodni azért az igazságért amit már jogerősen megszerzett magának.
Az utolsó szó jogán hadd mondjam még el: ha valakinek hát akkor önnek lenne szüksége a gyógyulásra.
Ebben a reményben maradok tisztelettel: Dr. Jakucs Béla

Andris1371 2009.11.25. 13:49:42

@Dr.Jakucs:

Kedves Doktor Úr!

Mivel végigolvasta a nyári posztokat, bizonyára az Ön számára is nyilvánvaló, hogy a kétely fenntartása volt a célom. Vagy igaz, Andris sztorija, vagy nem, illetve sok pici nyommal azt sugalltam, hogy valószínűleg nem, viszont mindannyian tudjuk, hogy ilyen sorsú emberek vannak. A kitalált Andris személy szerint senkinek a méltóságát nem sértette. Nem gyűlölködött, nem mocskolódott. Egy, részemről is elismerten félresikerült médiakampány érdekében találtam ki. Viszont Andris maga után hagyott egy blogot, a bizonyára Ön által továbbra is látogatott kegyeshalal.blogspot.com-ot, amely blog továbbra is működik. Többnyire eutanáziával kapcsolatos témájú írások kerülnek rajta a témához méltó módon elhelyezésre.

Az én álláspontom szerint Rita nővér a blogon, mint kommentelő személyeskedett, gyűlölködött, és mindezek tetejében visszaélt a rábízott jelszóval, ahelyett, hogy azt hasznos célokra használta volna.

Azt, hogy lelkiismeretes, jó nővér, soha sem vitattam, annak ellenére, hogy Önhöz hasonlóan személyesen nem ismerem. Azt viszont fenntartom, hogy mint önmagát az igazság megtestesült bajnokának érző személy, anélkül, hogy a képviseletükre bárki felhatalmazta volna, jogi normákat is felrúgva, gátlástalanul járt el, és a mostani kommentjeiből is kitűnik, sajnos az idő múlásával sem képes egy fikarcnyi önkritika gyakorlására.

Természetesen tiszteletben tartom az Ön, enyémtől eltérő véleményét Különös tekintettel arra, hogy azt kifogástalan úriemberként, az írott és íratlan normák betartása mellett fejtette ki. További jó egészséget és kiegyensúlyozott, boldog életet kívánok Önnek.

Dr.Jakucs 2009.11.26. 11:22:12

@Andris1371: Kedves Andris, kedves Susan! Két embernek szándékozom irni itt, bár a másik blogon olvasottakhoz szólok.
Remélem, Susan ön is elolvassa hisz önhöz is szólok ismeretlenül.

Egyszersmind felháborító, amit önök művelnek a másik oldalon. Azon csodálkozom, hogy az a hölgy akit így támadnak, hogyan is bírta eddig türelmesen, minden trágár kifejezés, reakció nélkül?
Kérem, olvassanak vissza kommentjeik között. Semmire, ábszolúte semmire nem válaszoltak, nem írnak az ő hozzászólásainak témájáról. Ön sem válaszolt nekem Andris. Konkrétan nem. Bár válasza illedelmes volt, de újfent az ön körül forgó fontosságokról olvashattam. A régen írt posztok azok céljai, melyek ugye mint tuduk korántsem voltak tisztességesek és a sérelme az örökös sérelme igy néhány hónap elteltével. Ez nem utal valami egszséges lélekre.
Bár megbánást tanúsított hogy átvert annyi embert, de aztán a Ritát is megbánásra akarja és akarják Susannal kényszeríteni. Rita ha bántott kizárólag önt bántotta meg, nem emberek százait vezette napokon át. S az a levéltitoktartás amiről ön folyton ismétel hát nem nagyobb bűn, vétek mint az ön sorozatos átverése. Azonban nem erről akartam beszélni.

Susan, ön bizonyára egy kiszámíthatatlan, kétarcú személyiség lehet. Egyik oldalával Andris felé hízeleg, mondván a Ritáról: Jól megmondtad neki. Mint egy kisördög, kungohta a tenyere között. Másik énjével meg vallásról, imáról , jellemről beszél akár egy buzgó, vallásos Isten hívő ember. Megkérdi a Ritától jó keresztény-e ? Ha idősebb is ön Susan attól nem biztos, hogy bölcsebb. Én mondhatom idős vagyok életem javarészén túl és itt van ez a fiatal hölgy akit sose láttam de tudom róla: kevés ilyen amazon és harcias ember él. Egyenes még akkor is ha önök másként látják.Biztos vagyok abban hogy a jelszó használata nem visszaélés széndéka volt. Azt tudom elképzelni hogy amikor belépett az ön elektronikus cimére és felfedezte azokat a nem tisztességes tartalmú leveleket felháborodott. Mindekni kfelháborodott ovlna. Csalódott és ezért döntött ahogy döntött és ez fáj önnek kedves Andris, hogy le lett leplezve. Nem tudok önöknek igazat adni.
Önök ketten akarnak ítészkedni egy másik ember lelke fölött akik ugyancsak rendelkeznek hibákkal? Susan, ön sosem követett el hibát?Ne csak gondoljon arra, hogy önmagába kellene nézzen, tegye is meg! Milyen jogon szajkózza ön is meg Andris is ugyanazt mellőzve mindenféle válaszadást, konkrét témabeli hozzászólást? Lett volna miről írni, beszélni, nem csupán az önök ismételt, unalomig ismételt üres beszéde.

Visszatekintettem a régebbi posztokban ezen az oldalon, sok hozzászóló nem volt. Erre ön Andris előveszi a zsebéből a Ritát, ír róla, hogy egy kis forgalmat biztosítson a blogjának?Szégyentelen és aljas cselekedet.
Sajnálom hogy ingerülten fogalmaztam de nem tudtam erre másként megnyilvánulni. Fölháborító, hogy azt látom, önök betömött fülekkel ugyanazt és ugyanazt írják minden kommentnél és természetesen minden bejegyzésre válaszolni kell Andris, hogy öné legyen az utolsó szó. Természetes ön indította el a lavinát.
Örömmel olvastam a Rita utolsó bejegyzését és remélem tényleg utolsó volt amikor azt irta többé nem foglalkozik önökkel meg a témával.
Sem orvosi sem magánéleti pályafutásom során nem találkoztam ilyen önfejű, szégyentelen emberkekkel mint akiket önökben ez idő alatt véltem megismerni Susan és Andris. Nem irom azt önöknek, hogy remélem jobbá válnak... és nem imádkozom és mégcsak nem kívánok semmit. Ön Andris szándékos lélektipró és ezt valaki felismerte ezért nem képes leszállni arról a hölgyről.

Rita önhöz szólok ha netán olvas:szeretném megismerni önt, megadom az elektronikus postacímem itt és kérem írjon nekem ha úgy gondolja, van értelme néhány szót váltanunk levélben. jakucsdr@citromail.hu
Köszönöm

Andris ha ismételten azt akarja írni amit már számtalanszor olvastam itt fennebb meg a másik blogon, ne is ragadjon tollat. Jóllehet követem én is a fiatal hölgy példáját és be sem teszem a lábam ide.

Dr. Jakucs Béla

Andris1371 2009.11.26. 12:34:25

@Dr.Jakucs:
Kedves Doktor Úr!

A véleményünk sajnos nem közeledik és meglehetősen elbeszélünk egymás mellett. Ennek ellenére Önnek természetesen szíve-joga fenntartani az álláspontját.

Technikai részlet: A blogspot-on az e-mail postafiók jelszó megegyezik a blogra való belépés jelszójával.

Ahhoz, hogy Rita és még néhány személy, akiknek megküldtem a jelszót ,a blogra anélkül is fel tudtak helyezni szöveget, hogy az e-mail postafiókomat egyáltalán megnyissák. Véletlenül odatévedni kizárt.

A jelszó rendeltetésszerű használata a posztok felhelyezése, amit most MMK végez, a többiről már részletesen kifejtettem véleményem.

A blogspot.com-on megjelentetett kommentembe megírtam, hogy lehetőleg ide írjon, aki a kommentemre szeretne reagálni, aki ezt mégsem teszi annak ott válaszolok.

Mint bizonyára látta, a másik blogon már újabb cikket is felhelyezett a blog jelenlegi szerkesztője, tehát ott az újabb kommenteket ebben a tárgyban már csak azok olvassák, akiket az érdekel és nem maga a poszt. Ezt rombolásnak nem tekinteném, hiszen a többi poszthoz jóval kevesebb komment érkezett, kizártnak tartom ,hogy árkit az érdemi kommenteléstől a levéltitok téma riasztott volna el.

Ez a blog alacsony forgalmú, nem is célom a látogatottságának a növelése, pusztán szerettem volna leírni az álláspontomat Rita viselkedésével kapcsolatban, mint ahogy ő is megtette mindezt velem kapcsolatban.

Lehet, hogy Ön már nem olvassa ezt a kommentet, ám elképzelhető, hogy mások mégis kíváncsiak az érveimre.

Minden jót:
Andris

Andris1371 2009.11.26. 19:29:12

Szia Lia,

Érdekes vargabetúket produkál az élet.

Megnéztem két régi bejegyzésed, amikor még elfogadtad Andrist az esetleges blöffölésével együtt, mi több, mondhatni rajongtál érte, Ritát viszont támadtad:

@Ilia:

Íme az előbbi:

Lia 2009.07.26. 09:50:00
Arra gondolok: teljesen mindegy, igaz-e András története vagy sem. (Ha kamuzik, nem teszi ízléstelenül, bántón.) Követ dobott az állóvízbe... Hányunkat foglalkoztatnak napok óta lételméleti problémák, ahelyett, hogy "celebek" bárgyú sztorijain kérődznénk. A legéletbe/halálbavágóbb kérdéseket boncolgatjuk, s azt hiszem, ez mindannyiunknak hasznára válik.

Nagy kérdés: "Mégis kinek az élete?" Ki dönthet felőle? Isten? Irigylem a hívőket, akik istenük felelősségére könnyedén ledobják a vállukról a személyes felelősséget. Szerintük az öngyilkosság (eutanázia) bűn. Az Isten szerint nem bűn megnyomorítani valakit? És ha ez a valaki - nem András, bárki! - úgy érzi, hogy emberhez méltatlan sorsát nem kívánja tovább cipelni, akkor nem elég, hogy megnyomorított, még bűnösnek is bélyegezzük?

A leghalványabban sem tudom elképzelni, milyen lehet évekig magatehetetlenül, tökéletes kiszolgáltatottságban, remény nélkül élni. De visszaemlékszem egy iszonyatos fogfájásomra (az orvosom épp szabadságon volt): a harmadik napon eljutottam oda, hogy még egy fájdalomhullám, és kiugrom a negyedik emeletről. Egész komolyan latolgattam... Még ebben a teljes bénaságtól, magatehetetlenségtől távoli állapotban is nagyon gorombán küldtem volna valahová azt, aki olyasmit tanácsol, hogy örüljek a pillangóknak meg az alkonyatnak, és keressek célt magamnak. Ilyenkor egyetlen cél létezik: szabadulni a kíntól. András is így érzi - vagy így provokálja ki a véleményünket. S ha ez utóbbi igaz, én akkor sem neheztelek rá. Nagyon üdvös, amit tesz.

Andris1371 2009.11.26. 19:34:12

@Ilia:
és íme a Rita ellenes korábbi kommented:
Lia 2009.07.26. 09:50:00
"Rita!

Nem unod még a saját epés megjegyzéseidet? Nincs más közeg, ahol szarkasztikus hajlamaidat kiélhetnéd? Csak kérdezem..."

"és a mostani kommented vége:
Egy valami szól melletted, Andris, de erről Te egyáltalán nem tehetsz: a szerencsétlen blogod-sztorid révén megismertem Ritát. Egy nagyszerű, erkölcsileg feddhetetlen embert. Kikérem magamnak, hogy bemocskold!

Lia"

Félre ne értsd, tényleg nem froclizni szeretnélek ezzel, pusztán érdekességként helyeztem ki. bárkivel, velem is előfordulhat ilyen vargabetű.

k.apor 2010.06.02. 12:11:27

hahaha ez morbid! hogy valakinek ilyen orult otlet jut eszebe nepszerusiteni egy konyvet ami raadasul ugyanolyan sz*r mint maga az egesz reklamkampany. Es orultseg kiforgatni is egy olyan ember becsuletet aki kedzetektol atlatott a hazugsagokon. Ha az iro mar majnem meghibbant remelem hibbantsagaban nem fog ujabb oruletekre vetemedni. Mar csak az orszag egeszseges egyenei vedelmeert ne tenne.

Andris1371 2010.06.02. 14:11:10

@k.apor:

"Es orultseg kiforgatni is egy olyan ember becsuletet aki kedzetektol atlatott a hazugsagokon."

?

Ezt nem igazán értem.

Kevés reklámkampány hazugságmentes.

Az enyém, mint a gerillamarketing esetében gyakori, teljes egészében hazugságra épült és félresikerült, az tény.

Nem is vagyok rá büszke, de legalább megpróbáltam önerőből kampányolni. Mi több, akiket megviselt, azok remélem, hogy időközben túltették magukat mindezen és a pozitív hozadékra emlékeznek, úgy, mint mégsem hal meg senki, valamint levonják a(z egyik) tanulságot, hogy az interneten nem feltétlenül úgy van minden,m ahogyan azt állítják.

Rita becsületéről annyit, hogy a kommentekben folyamatosan gyalázkodott, a végén pedig megsértette a levéltitkomat. Ezzel számoljon el a saját lelkiiismeretével. Én megbocsátottam neki, valamint megírtam a saját vélyeményemet az ügyről. Ő is megteheti, akár úgy, hogy nyit egy blogot.

Viszont a romboláson kívül a kegyeshalal.blogspot.com-on sem jeleskedett. Én alkottam, ő nem. Úgy tűnik, hogy időt pusztán az acsarkodó kommentekre és a levéltitkot sértő posztra tudott szánni. Lelke rajta, de ezek után végképp nem érzem úgy, hogy kiforgattam volna a becsületét azzal, hogy megírtam a véleményemet.

"egy konyvet ami raadasul ugyanolyan sz*r mint maga az egesz reklamkampany"

Melyik részek nem tetszettek a könyvben. Kérem írja meg bátran a kritikáját. Csak keményen, őszintén, nincs azzal gond, viszont arra kérném, hogy lehetőleg minél több konkrétummal.

Üdvözlettel:
"A."

k.apor 2010.07.20. 15:30:20

Kerem, ne magyarazza tul magat. Nem kell kibeszelni a burgonyat a foldbol...
Jol gondolom, hogy Stephen Hawking utodjakent akart nepszerusodni a borzalmas kitalacioval miszerint abszolut paralizalt embert jatszodott?

Ne is valaszoljon. Felesleges.

Andris1371 2010.07.20. 16:59:39

@k.apor:
Érdekes kommentelő Ön.
Választ nem vár, viszont kérdezni kérdez. Akkor a kérdésére nem is válaszolok, ha már ilyen faramuciak az igényei, de lássa, hogy kivel van dolga, tiszteletben tartom őket.

Viszont akkor hadd idézzem korábbi kommentjét:

"hogy valakinek ilyen orult otlet jut eszebe nepszerusiteni egy konyvet ami raadasul ugyanolyan sz*r mint maga az egesz reklamkampany."

Már a múltkor feltettem Önnek a kérdést, hogy írjon valami konkrétumot a könyvről. Mi nem tetszett, miért, esetleg mely részeket nem értette meg (aminek természetesen kicsi a valószínűsége, hisz Ön bizonyára széles műveltséggel bír) már ha voltak ilyenek stb. A szíve-joga sz*rnak tartani, azonban a konkrét véleményére lennék kíváncsi, ha már megtisztelte igényes kommentjeivel a blogomat:-).

k.apor 2010.07.23. 19:02:44

Arra nem gondolt, hogy veletlenul sem megtiszteletetesbol olvastam bele a blogjaba?

Andris1371 2010.07.31. 23:30:26

@k.apor:
Jaj, dehogynem, Kedves. Kettőnk közül én tisztelem meg Önt azzal, hogy eltűröm szánalmas szurkálódását a blogomban, de ha Önt ez teszi boldoggá, rajtam ne múljon:-)
süti beállítások módosítása